تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مارس 2022 - 13:24
کد خبر : 503345

با جهش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، ۱۱۶ میلیون دلار موقعیت شورت لیکویید شد

با جهش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، ۱۱۶ میلیون دلار موقعیت شورت لیکویید شد

طبق آخرین آمارها، در ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۱۳۴ میلیون دلار موقعیت معاملاتی در بازارهای مارجین لیکویید شده است که ۸۸ درصد آنها موقعیت شورت (فروش) بوده‌اند. لیکوییدشدن این موقعیت‌های نزولی به‌دلیل جهش نا..

طبق آخرین آمارها، در ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۱۳۴ میلیون دلار موقعیت معاملاتی در بازارهای مارجین لیکویید شده است که ۸۸ درصد آنها موقعیت شورت (فروش) بوده‌اند. لیکوییدشدن این موقعیت‌های نزولی به‌دلیل جهش ناگهانی امروز قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است.

به گزارش کوین دسک، با جهش قیمت ارزهای دیجیتال از سطوح حمایتی روز گذشته، در ۱۲ ساعت اخیر بیش از ۱۱۶ میلیون دلار موقعیت‌ معاملاتی شورت لیکویید شده است.

داده‌های وب‌سایت تحلیلی کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهند که تقریباً ۸۸ درصد معامله‌گرانی که روی کاهش قیمت ارزهای دیجیتال حساب کرده‌ بودند، در پی از بین رفتن مارجین (Margin) اولیه و بسته‌شدن موقعیت‌های معاملاتی اهرم‌دار خود در صرافی‌ها، دچار ضرر شده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که صرافی ارز دیجیتال «OKX» حدود ۵۴ میلیون دلار ضرر به‌خاطر لیکوییدشدن موقعیت‌های شورت ثبت کرده است که بیشترین ضرر را در بین تمام صرافی‌ها نشان می‌دهد. پس از آن بایننس با ۲۴ میلیون دلار و بای‌بیت با ۱۲ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین حدود ۷۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی آتی بیت کوین در ۱۲ ساعت گذشته لیکویید شده که بیشترین میزان در بین ارزهای دیجیتال بزرگ بوده است. معاملات آتی اتریوم ۲۸ میلیون دلار ضرر ثبت کرده و پس از آن لونا (LUNA) با ۱۰ میلیون دلار ضرر در جایگاه سوم قرار گرفته است.

حجم موقعیت‌های معاملاتی لیکویید‌شده به تفکیک هر ارز.

ارزهای دیجیتال مبتنی بر حریم خصوصی که با نام پرایوسی کوین (Privacy Coin) شناخته می‌شوند نیز در این مدت روندی غیرعادی داشته‌اند. داده‌های مربوط به بازار معاملات آتی ارزهای مونرو و زی‌کش (Zcash) نشان می‌دهد که هر کدام از آنها در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۱ میلیون دلار موقعیت معاملاتی لیکوییدشده داشته‌اند، زیرا قیمت این دو ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۲۵ درصد بیشتر شده است. این جهش نسبت به رشد ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال که در این مدت حدود ۶ درصد بوده است، فاصله به‌نسبت زیادی دارد.

بیت کوین که روز سه‌شنبه در نزدیکی ۳۸٬۰۰۰ دلار نوسان می‌کرد، امروز توانست خود را به بالای ۴۲٬۰۰۰ دلار برساند. دلیل جهش قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال، لورفتن برخی از جزئیات فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره ارزهای دیجیتال است که ظاهراً در آن اعلام کرده است از «نوآوری‌های این حوزه که با مسئولیت‌پذیری همراه هستند، حمایت خواهد شد». انتظار می‌رود بایدن روز چهارشنبه این فرمان اجرایی را امضا کند.

داده‌ها نشان می‌دهد که زیان‌های ناشی از موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده درمجموع به ۱۳۴ میلیون دلار می‌رسد و تقریباً ۴۸٬۴۱۲ حساب کاربری را دچار ضرر کرده است.

با جهش بیت کوین و ارزهای دیجیتال، ۱۱۶ میلیون دلار موقعیت شورت لیکویید شد

در این باره بیشتر بخوانید

  • بیت کوین به زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرد؛ آلت کوین‌ها خونین‌تر از همیشه!
  • وضعیت بازارها: رشد قیمت بیت کوین در پی سبز بودن بازارهای سهام
  • وضعیت بازار؛ روز خونین بازار، اختلال در صرافی‌ها و حجم بالای سرمایه‌های لیکوییدشده
  • وضعیت بازار؛ رکود بازار آلت کوین‌ها و تثبیت قیمت بیت کوین
  • بررسی نشانه‌های صعودی و نزولی موجود در بازار ارز دیجیتال؛ چه خطراتی سرمایه‌گذاران را تهدید می‌کند؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.