تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2022 - 14:45
کد خبر : 503170

تحلیلگران: بیت کوین در آستانه سقوط به ۳۶هزار دلار است

تحلیلگران: بیت کوین در آستانه سقوط به ۳۶هزار دلار است

قیمت بیت کوین ساعاتی پیش به پایین‌ترین سطح خود در هفت روز گذشته رسید. با توجه با ادامه نوسانات قیمت و شرایط سایر بازارهای مالی، تحلیلگران انتظار دارند قیمت در ادامه بار دیگر سطح ۳۶٬۰۰۰ دلار را تجربه ک..

قیمت بیت کوین ساعاتی پیش به پایین‌ترین سطح خود در هفت روز گذشته رسید. با توجه با ادامه نوسانات قیمت و شرایط سایر بازارهای مالی، تحلیلگران انتظار دارند قیمت در ادامه بار دیگر سطح ۳۶٬۰۰۰ دلار را تجربه کند. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد سطوحی که اکنون قیمت در آن به سر می‌برد، در هفته‌های گذشته موقعیت بسیار خوبی برای خرید بوده است.

به گزارش کوین تلگراف، هم‌زمان با بسته‌شدن کندل هفتگی بیت کوین در ۶ مارس (۱۵ اسفند)، قیمت این ارز دیجیتال کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که تنش‌های میان روسیه و اوکراین ادامه‌دار شده‌اند و عوامل کلان اقتصادی همچنان به ضرر بازار ارزهای دیجیتال است.

نمودار قیمت بیت کوین در نمای یک‌روزه.

داده‌های بازار نشان می‌دهند قیمت بیت کوین پس از بازگشت ناگهانی نوسانات، امروز به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسیده است.

بیت کوین نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش خود را در عرض ۳ روز از دست داده است و اکنون در حال آزمایش سطح حمایت ۳۸٬۰۰۰ دلاری است.

علی‌رغم اینکه در این دو روز (شنبه و یکشنبه) سایر بازارهای مالی تعطیل بوده‌اند، به‌دلیل احساسات نزولی حاکم بر بازارهای جهانی سهام، روند بیت کوین نیز به‌وضوح نزولی بوده است.

هولگر ژاپیتز (Holger Zschaepitz)، تحلیلگر بازار، پیش‌تر دراین‌باره هشدار داده و گفته بود:

در این هفته، ارزش بازارهای جهانی سهام ۲.۹ تریلیون دلار کاهش یافته است؛ زیرا جنگ می‌تواند با ایجاد رکود و تورم به‌صورت هم‌زمان، شوک بزرگی به بازار وارد کند.

او افزود:

اقتصاددانان پیش‌بینی‌هایشان را درباره رشد بازار کنار گذاشته‌اند و بیشتر از تورم صحبت می‌کنند. ارزش بازار جهانی سهام در حال حاضر ۱۱۰ تریلیون دلار و برابر با ۱۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان است؛ نرخی که برای وضعیت فعلی بیش از حد زیاد به نظر می‌رسد.

برخی معتقدند اگر در بازارهای مالی سنتی یک اصلاح بزرگتر شروع شود، بازار ضعیف ارزهای دیجیتال ممکن است به همان اندازه سقوط کند و حتی شاید این ریزش تازه شروع ماجرا باشد.

پنتوشی (Pentoshi)، معامله‌گر و تحلیلگر فعال در توییتر، پیش‌بینی کرده است که مانند رکورد مربوط به سال ۱۹۲۹ میلادی، بازارهای بین‌المللی با سقوط شدیدی مواجه شوند.

با این حال، برخی از کارشناسان قدیمی موضع کاملاً متفاوتی دارند. بلومبرگ اینتلجنس (Bloomberg Intelligence)، در آخرین گزارش خود از چشم‌انداز بازار ارزهای دیجیتال در ۴ مارس (۱۳ اسفند)، نسبت به بیت کوین و اتریوم همچنان دیدگاهی صعودی دارد.

در این گزارش آمده است:

بیشتر دارایی‌ها در سال ۲۰۲۲، در برخورد با بازگشت اجتناب‌ناپذیر بالاترین نرخ تورم آمریکا در چهار دهه اخیر، در معرض نوسانات شدید قرار گرفته‌اند؛ اما امسال ممکن است نقطه عطفی دیگر برای بیت کوین باشد. اگر ارزش دارایی‌های ریسکی کاهش پیدا نکند و کمی از فشار قیمت‌ها کاسته شود، شاخص‌های تورمی به‌احتمال زیاد صعودی باقی می‌مانند و بانک‌های مرکزی چاره‌ای جز افزایش شدیدتر نرخ بهره بانکی نخواهند داشت.

بیت کوین دوباره به ۳۶هزار دلار سقوط می‌کند؟

با توجه به ترس و نگرانی در بازه کوتاه‌مدت، چشم‌انداز بیت کوین نشانه‌های صعودی کمی دارد و حاکی از ادامه‌داربودن نوسان فعلی است.

یان آلِمان (Yann Allemann) و یان هاپل (Jan Happel)، بنیان‌گذاران شرکت تجزیه‌وتحلیل درون‌زنجیره‌ای گلسنود (Glassnode)، هنگام معرفی آخرین نسخه از خبرنامه آنچارتد (Uncharted) این شرکت، به‌طور خلاصه عنوان کردند که «بیت کوین در سطح بحرانی قرار دارد».

آنها افزودند:

شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان از اشباع فروش دارد و اکنون وارد روند صعودی شده است. اگر قیمت بیت کوین نتواند به بالای ۴۰٬۰۰۰ دلار برسد، شاهد یک روندی نزولی تا حمایت‌های بعدی خواهیم بود. حمایت بین ۳۴٬۰۰۰ تا ۳۶٬۰۰۰ دلار قرار دارد و مقاومت قیمت را بین ۴۳٬۰۰۰ تا ۴۵٬۰۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کنیم.

نمودار قیمت بیت کوین به همراه شاخص قدرت نسبی، داده‌های مربوط به حجم تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای و حجم معاملات صرافی‌ها.

دایره‌های قرمزرنگ روی نمودار نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در سطوح فعلی، در هفته‌های گذشته چقدر برای خرید مناسب بوده است و همچنین میزان همبستگی بین کف شاخص قدرت نسبی و زمان معکوس‌شدن روند قیمت را مشخص می‌کند.

تحلیلگران: بیت کوین در آستانه سقوط به ۳۶هزار دلار است

در این باره بیشتر بخوانید

  • سرمایه‌گذار قدیمی بیت کوین: بیت کوین می تواند قبل از انفجار بعدی،‌ تا ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته باشد
  • آیا سقوط اخیر بیت‌کوین طبیعی است؟
  • سرمایه‌گذار مطرح: بازگشت بیت کوین به قیمت ۱۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۱۸ قطعی است !
  • افزایش شدید فعالیت نهنگ‌های بیت کوین/ باید منتظر چه اتفاقی باشیم؟
  • جشن سال نو چینی‌ چه تاثیری بر روی بیت کوین خواهد گذاشت؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.