تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 می 2021 - 9:30
کد خبر : 37395

تحلیل قیمت بیت کوین؛ منتظر چه حرکاتی باشیم؟

تحلیل قیمت بیت کوین؛ منتظر چه حرکاتی باشیم؟

قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از شکستن الگوی کنج صعودی و رسیدن به زیر آن، سقوطی ۵ درصدی را تجربه کرد. این در حالی بود که پیش از این سقوط، بیت کوین موفق شده بود تا قسمت بالایی این الگو و سطح ۵۹,۶۰۰ دلار..

قیمت بیت کوین روز گذشته و پس از شکستن الگوی کنج صعودی و رسیدن به زیر آن، سقوطی ۵ درصدی را تجربه کرد. این در حالی بود که پیش از این سقوط، بیت کوین موفق شده بود تا قسمت بالایی این الگو و سطح ۵۹,۶۰۰ دلاری رشد کند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، قیمت بیت کوین در روزهای اخیر در داخل الگوی کنج صعودی در نوسان بود. در بیشتر مواقع، نوساناتِ داخل این الگو، به شکسته‌شدن ضلع پایینی می‌انجامد؛ مسئله‌ای که برای قیمت بیت کوین هم پیش آمد.

بعد از این اتفاق، قیمت بیت کوین سقوط خود را آغاز کرد، اما در ناحیه ۵۴,۷۵۵ دلار (فیبوناچی ۰.۳۸۲) حمایت شد. این حمایت در نمودار ۱ ساعته به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

نباید فراموش کرد که عبور از الگوی کنج، باعث خواهد شد که قیمت بیت کوین صعود قابل‌توجهی را تجربه کند. در این صورت، هدف پیش روی ارز دیجیتال شماره یک بازار، اوج ۶۵,۷۲۰ دلاری خواهد بود.

در طرف دیگر، شکستن روبه‌پایین قیمت ممکن است باعث سقوط به ۵۱,۸۰۰ دلار شود. در این ناحیه فیبوناچی ۰.۶۱۸ و میانگین متحرک ۲۰ روزه (MA20) قرار دارد. احتمال سقوط دوباره به ۴۶,۰۰۰ تا ۴۷,۰۰۰ هم که کف قیمت ماه گذشته است، وجود دارد.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را تا اوج ماه فوریه که در سطح ۵۸,۳۵۵ دلاری قرار دارد، بالا ببرند، اولین مقاومت در ضلع بالایی الگوی کنج و ۵۹,۶۰۰ دلار خواهد بود. پس از این مقاومت، ۶۰,۰۰۰ دلار مقاومت بعدی خواهد بود.

پس از ۶۰,۰۰۰ دلار، سطوح ۶۱,۷۸۱ دلار (اوج ماه مارس)، ۶۲,۳۰۰ دلار (فیبوناچی کوتاه‌مدت ۱.۴۱۴)، ۶۲,۹۶۰ دلار (فیبوناچی نزولی ۰.۸۸۶) و ۶۳,۷۷۰ دلار (فیبوناچی ۱.۴۱۴) قرار دارند.

اولین حمایت پیش روی قیمت بیت کوین بخش پایین الگوی کنج است که در محدوده ۵۷,۰۰۰ دلار قرار دارد. پس از این حمایت، میانگین متحرک ۵۰ روزه (MA50) در محدوده ۵۶,۷۶۵ دلار قرار دارد. ۵۵,۰۰۰ دلار، ۵۴,۷۵۵ دلار که فیبوناچی ۰.۳۸۲ است و ۵۴,۰۰۰ دلار، نواحی حمایتی دیگر بیت کوین هستند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در تایم فریم ۴ ساعته در نزدیکی خط میانی قرار دارد و نشان‌دهنده واگرایی نزولی است. این موضوع ممکن است بیانگر آن باشد که در کوتاه‌مدت شاهد نوسانات نزولی خواهیم بود.

تحلیل قیمت بیت کوین؛ منتظر چه حرکاتی باشیم؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • احتمال سقوط بیت کوین تا ۶۰۰۰ دلار؛ تحلیلگران چه می‌گویند؟
  • آیا قیمت بیت کوین به روند صعودی برگشته است؟
  • تحلیل‌گر مشهور: شاهد «طبیعی‌ترین» رشد قیمت بیت کوین بودیم؛ اصلاح شدیدی رخ نخواهد داد
  • تحلیل‌گران انتظار دارند قیمت بیت کوین تا ۱۳,۰۰۰ دلار اصلاح شود؛ بررسی ۳ دلیل اصلی
  • سناریوی نزولی برای قیمت بیت کوین؛ ۲۷ هزار دلار‍!

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.