تاریخ انتشار : یکشنبه 19 سپتامبر 2021 - 11:49
کد خبر : 44709

تحلیل قیمت ترون؛ تثبیت یا رشد بیشتر قیمت؟

تحلیل قیمت ترون؛ تثبیت یا رشد بیشتر قیمت؟

بازار ترون در ۳ روز گذشته سقوط قابل‌توجهی را تجربه کرده و اکنون وارد فاز تثبیت قیمت شده است. اگر در ادامه روند بازار صعودی شود، شانس رسیدن قیمت در بازه کوتاه مدت به سطح ۰.۱۰۹۵ دلار و در ادامه آن صعود ..

بازار ترون در ۳ روز گذشته سقوط قابل‌توجهی را تجربه کرده و اکنون وارد فاز تثبیت قیمت شده است. اگر در ادامه روند بازار صعودی شود، شانس رسیدن قیمت در بازه کوتاه مدت به سطح ۰.۱۰۹۵ دلار و در ادامه آن صعود به اهداف بالاتر وجود دارد.

به گزارش «The Market Periodical»، در نمای بازار ترون در تایم فریم روزانه، الگوی ستاره دوجی نزولی در حال شکل‌گیری است. قیمت ترون روز جمعه ۹.۵۶ درصد و روز پنجشنبه ۶.۶۴ درصد کاهش یافت و در پایان روز به ۰.۱۰۵۲ دلار رسید. در لحظه نگارش این تحلیل ترون حدود ۰.۱۰۵۶ دلار معامله می‌شود و قیمت در ۲۴ ساعت گذشته ۲.۲۶ درصد کاهش یافته است.

نوسان روز گذشته قیمت را در ساعات ابتدایی صبح به کف ۰.۱۰۷۸۷ دلار رساند. اکنون انتظار می‌رود که قیمت سقوط عمیق‌تری را تجربه کند و کف روزانه جدیدی را به ثبت برساند. با این حال در صورت صعودی‌شدن بازار احتمال افزایش قیمت تا سطح ۰.۱۰۹۵ دلار هم وجود دارد. با رسیدن قیمت به این سطح و برخورد به زیر هر دو میانگین متحرک ساده ۲۰ و ۵۰ روزه، اگر قیمت به سمت پایین چرخش نکند، با قدرت این دو میانگین را نقض کرده و در بالای این دو مقاومت دینامیک تثبیت شود، در پولبک (بازگشت به سطح) قیمت به نزدیکی میانگین‌های متحرک می‌توان به بازار ورود کرد و منتظر ایستگاه‌های قیمتی ۰.۱۱۲۳۷ الی ۰.۱۱۴۵۳ دلار و در نهایت ۰.۱۲۱۵۱ دلار ماند.

از طرفی با تثبیت قیمت در زیر حمایت ۰.۱۰۳۴۰ دلار و نقض آن، ایستگاه‌های حمایتی بعدی قیمت به‌ترتیب ۰.۱ و ۰.۰۹۵ دلار خواهند بود.

نمودار قیمت ترون (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

روز گذشته حجم معاملات ترون با رشدی ۱۷.۵۲ درصدی به ۲.۴۴۱ میلیارد دلار رسید و این رقم در ۲۴ ساعت گذشته هم ۴ درصد رشد داشته است.

تعداد آدرس‌های مربوط به سرمایه‌گذاران بلندمدت ۷۹,۳۵۰ و تعداد آدرس‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته فعال بوده‌اند ۸۱۳,۰۴۹ مورد بوده است. حجم در گردش ترون ۷۱.۶۶ میلیارد واحد و عرضه کل آن نامشخص است.

همان‌طور که در نمودار بالا در تایم فریم چهارساعته دیده می‌شود، در نمای بازار ترون میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰ کندلی (رنگ سبز) بالاتر از میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی (رنگ آبی) در نوسان بوده و دائماً در حال قطع کردن میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی (رنگ قرمز) است. به‌صورت کلی نوسانات کوتاه مدت ترون در محدوده میانگین‌های متحرک ۲۰، ۵۰ و ۲۰۰ کندلی بوده و در وضعیت فعلی قیمت بر روی میانگین متحرک ۵۰ کندلی قرار گرفته است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) زمان مناسب برای خرید و یا فروش یک دارایی را نشان می‌دهد. این شاخص برای ۵ ساعت گذشته در سطح ۴۷.۹۰ و در منطقه خنثی قرار گرفته است.

میانگین‌های متحرک ۵، ۱۰ و ۲۰ کندلی در کوتاه مدت موقعیت خرید و میانگین متحرک ۵۰ و ۱۰۰ کندلی در بلند مدت موقعیت فروش را نشان می‌دهند. با این تفاسیر می‌توان گفت قبل از ریزش دوباره قیمت، انتظار بازیابی قیمت ترون تا سطوح مقاومتی مذکور (میانگین‌های متحرک و بالای آن‌ها) وجود خواهد داشت و شرایط کنونی ترون برای معاملات میان روزی مناسب به نظر می‌رسد.

شاخص نسبت قدرت خریداران به فروشندگان (BBPT) در سطح ۰.۰۰۱۰ است و نشان از اقدام خرید دارد. نسبت سقف به کف این شاخص هم در سطح ۰.۰۰۱۹ است و نشان می‌دهد که خریداران فعال هستند.

قیمت در بازار جفت‌ارز «ترون/ بیت کوین» در سطح ۰.۰۰۰۰۰۰۲۲۴ است و در ۲۴ ساعت گذشته ۹.۹۵ درصد کاهش یافته است. جفت ارز «ترون/ اتریوم» هم در سطح ۰.۰۰۰۰۳۱۰۵ قرار گرفته و قیمت در ۲۴ ساعت گذشته کاهشی ۷.۶۶ درصدی را تجربه کرده است. نسبت حجم معاملات به ارزش بازار ترون ۰.۳۱۸۸ و نرخ سلطه آن بر بازار ارز دیجیتال ۰.۳۶ درصد است.

ازآنجایی‌که در نمودار قیمت ترون شاهد سقف‌های بالاتر و کف‌های پایین‌تر بوده و ریزش‌ (Dip) و جهش‌های (Rally) سریعی را می‌بینیم، می‌توان نتیجه گرفت که حرکات قیمت ترون در نمودار سیگنال‌های مبهمی را صادر می‌کنند.

در صورت کسب سود مناسب می‌توانید اقدام به فروش کنید، با این حال اگر تصمیم به نگهداری دارایی خود دارید، شانس رشد بیشتر قیمت در روزهای آینده وجود دارد. کسانی که قصد خرید ترون را دارند اکنون این کار را انجام می‌دهند، چراکه قیمت بر روی میانگین متحرک ۵۰ کندلی قرار گرفته و انتظار می‌رود که در بازار بازیابی شود.

بازه نوسان قیمت طی هفته معاملاتی گذشته، ۰.۱۰۳۳۷ تا ۰.۱۲۰۴۴۵ دلار بوده و در حال حاضر هر واحد ترون با قیمت ۰.۱۰۵۶ دلار معامله می‌شود. اوج تاریخی قیمت ۰.۳۰۰۴ دلار و کف تاریخی ۰.۰۰۱۰۹۱ دلار بوده است. با توجه به قیمت‌های فعلی، بازدهی ترون از زمان راه‌اندازی تاکنون ۴,۴۷۶ درصد است.

تحلیل قیمت ترون؛ تثبیت یا رشد بیشتر قیمت؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ چقدر با فصل آلت کوین‌ها فاصله داریم؟
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • تحلیل قیمت آلت کوین‌ها؛ داده‌های تازه نشان می‌دهد معامله‌گران به‌سمت دیفای می‌روند
  • تحلیل قیمت آلت کوین؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت کوانت در یک ماه
  • تحلیل قیمت سولانا؛ الگوی صعودی روی نمودار

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.