تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اکتبر 2021 - 11:46
کد خبر : 46451

دلیل ممنوعیت‌های اخیر چین در حوزه ارزهای دیجیتال چه بود؟ رئیس سابق بانک مرکزی این کشور پاسخ می‌دهد

دلیل ممنوعیت‌های اخیر چین در حوزه ارزهای دیجیتال چه بود؟ رئیس سابق بانک مرکزی این کشور پاسخ می‌دهد

ژو شیائوچوان (Zhou Xiaochuan)، رئیس سابق بانک مرکزی چین، می‌گوید استفاده از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در پرداخت‌ها، روش مناسبی برای سیستم اقتصادی سنتی نیست و به همین خاطر مقامات این کشور ارز دیجیتال مل..

ژو شیائوچوان (Zhou Xiaochuan)، رئیس سابق بانک مرکزی چین، می‌گوید استفاده از ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز در پرداخت‌ها، روش مناسبی برای سیستم اقتصادی سنتی نیست و به همین خاطر مقامات این کشور ارز دیجیتال ملی را جایگزین آنها کرده‌اند.

به گزارش یوتودی، رئیس سابق بانک مرکزی چین، درباره نقش ارزهای دیجیتال ملی بر اقتصاد مدرن صحبت کرده و نظرات خود را در رابطه با دلایل اصلی ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین به اشتراک گذاشته است.

شیائوچوان می‌گوید کشورهای دیگر از روش‌های مختلفی برای پیاده‌سازی ارزهای دیجیتال در سیستم اقتصادی خود استفاده می‌کنند، در حالی‌ که چین می‌خواهد بهترین راه ممکن را پیدا کند.

او به این نکته اشاره کرده که اساسی‌ترین قابلیت یک ارز، استفاده از آن در ‌پرداخت‌هاست و اگر ارزی این قابلیت را نداشته باشد در سیستم اقتصادی فعلی ناکارآمد خواهد بود. به عقیده او یک ارز می‌تواند قابلیت ذخیره‌ کردن ارزش داشته باشد و در عین حال در پرداخت‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته شیائوچوان، زمانی که ارزهای دیجیتال ملی معرفی شوند، اقتصاد جهانی از مزایای زیادی مانند کاهش هزینه‌ها، ثبات و سهولت بیشتر بهره‌مند خواهد شد. این ارزها مناسب‌تر هستند و نسبت به روش‌های پرداختی قدیمی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. کسب‌وکارها هم از مزیت‌های دیجیتالی‌شدن اقتصاد بهره‌مند خواهند شد و کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند چهارچوب‌های حسابرسی ساده‌تر و موثرتری ایجاد کنند.

رئیس سابق بانک مرکزی چین با اشاره به ممنوع‌شدن ارزهای دیجیتال و استخراج آنها در این کشور گفت که این اتفاق مربوط به «بقای بهترین‌هاست»، چراکه به عقیده او ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین، مناسب‌ترین روش پرداختی در سیستم اقتصاد سنتی نیستند.

شیائوچوان در بخشی از صحبت‌های خود به تراکم شبکه، سرعت پایین انجام تراکنش‌ها و دیگر مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری اشاره کرد که به گفته او ارزهای دیجیتال مدرن با آنها مواجه هستند.

دلیل ممنوعیت‌های اخیر چین در حوزه ارزهای دیجیتال چه بود؟ رئیس سابق بانک مرکزی این کشور پاسخ می‌دهد

در این باره بیشتر بخوانید

  • رئیس شرکت سازنده واتس ماینر دستگیر شد!
  • ۷۰۰ هزار دلار از دارایی‌های غول ماینینگ دنیا توقیف شد!
  • رسانه‌های دولتی چین: ارزهای دیجیتال بهترین عملکرد را در میان دارایی‌ها داشته‌اند!
  • رقم تراکنش‌های آزمایشی ارز دیجیتال چین به ۱۶۲ میلیون دلار رسید
  • رئیس بانک مرکزی چین: آزمایش ارز دیجیتال ملی موفقیت‌آمیز بود

منبع مقاله

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.