تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 7:05
کد خبر : 46500

قیمت هارمونی (ONE)؛ دلایل ثبت اوج تاریخی هارمونی چه بود؟

قیمت هارمونی (ONE)؛ دلایل ثبت اوج تاریخی هارمونی چه بود؟

قیمت ارز دیجیتال هارمونی (Harmony) در طول دو ماه گذشته رشدی ۲۶۳ درصدی را تجربه کرده است و به عقیده کارشناسان سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری این پروژه برای توسعه اکوسیستم خود یکی از دلایل اصلی رسیدن قیم..

قیمت ارز دیجیتال هارمونی (Harmony) در طول دو ماه گذشته رشدی ۲۶۳ درصدی را تجربه کرده است و به عقیده کارشناسان سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری این پروژه برای توسعه اکوسیستم خود یکی از دلایل اصلی رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به اوج تاریخی جدید است.

به گزارش کوین تلگراف، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در توسعه اکوسیستم‌ها اخیراً به یکی از جریان‌های فعال بازار ارز دیجیتال تبدیل شده‌اند و پروتکل‌هایی که نقدینگی قابل‌توجهی در اختیار دارند، به این مسئله پی برده‌اند که راه‌اندازی برنامه‌های تشویقی و اعطای پاداش، یکی از کارآمدترین روش‌ها برای جذب کاربر و پروتکل‌های جدید به یک پروژه است.

یکی از پروتکل‌هایی که اخیراً توانسته با راه‌اندازی یک برنامه تشویقی برای توسعه‌دهندگان، ارزش توکن شبکه خود را بالا ببرد، هارمونی است. هارمونی یک پروتکل بلاک چینی است که تمرکز آن بر روی بهبود مقیاس‌پذیری ابزارهای ارتباطی میان‌زنجیره‌ای است. این پروژه از قراردادهای هوشمند مبتنی بر شبکه‌های پارتیشن‌بندی‌شده (Sharded) و زیرساخت‌های ارتباطی میان‌زنجیره‌ای بین بلاک چین‌های مختلف، شامل بیت کوین، اتریوم، پولکادات و بایننس اسمارت چین استفاده می‌کند.

داده‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت ارز دیجیتال هارمونی پس از رسیدن به کف ۰.۰۹۵ دلاری در ۳۰ اوت (۸ شهریور)، رشدی ۲۶۳ درصدی را تجربه کرده و در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) به اوج تاریخی خود در ۰.۳۴۵ دلار رسیده است. گفتنی است که حجم معاملات هارمونی در ۲۴ ساعت گذشته از ۸۰۰ میلیون دلار فراتر رفته است.

نمودار قیمت هارمونی (نمای ۴ ساعته بازار هارمونی/ تتر)

راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری برای توسعه اکوسیستم‌، پایان موفقیت‌آمیز کنفرانس هارمونی وان ورد (Harmony One World) در شهر لیسبون و اضافه‌شدن چند پروتکل شناخته‌شده به شبکه هارمونی، از جمله دلایل اصلی رشد قیمت این ارز دیجیتال در دو ماه اخیر است که در ادامه هر کدام از آنها را با دقت بررسی خواهیم کرد.

جذب پروژه‌های جدید با راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلاری

بنیاد هارمونی در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) اعلام کرد که یک صندوق ۳۰۰ میلیون دلاری را با هدف سرمایه‌گذاری در توسعه اکوسیستم خود راه‌اندازی کرده است و به نظر می‌رسد که این موضوع یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد قیمت هارمونی در دو ماه گذشته است.

مسئولان هارمونی گفته‌اند هدف از راه‌اندازی این صندوق «تأمین مالی ۱۰,۰۰۰ تن از بنیان‌گذاران، توسعه‌دهندگان و طراحان پروژه‌های مرتبط با ارز دیجیتال است» تا بتوانند از این طریق اکوسیستم هارمونی را گسترش داده و قوی‌تر کنند.

این پروژه اخیراً یک جدول زمانی جدید برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است که نشان می‌دهد هارمونی قصد دارد بین سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۱ و سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، ۱۸۰ میلیون دلار از موجودی این صندوق را هزینه کند. بر اساس این جدول زمانی، قرار است ۱۸۰ میلیون دلار اعلام‌شده برای کمک به ۱۰۰ سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO)، ۱,۰۰۰ برنامه پاداش‌دهی، ۱۰ مورد از شرکای پروژه، ۱۰۰ گزینه دریافت کمک‌هزینه مالی، ۵۰۰ مورد راه‌اندازی پروژه جدید، ۵۰ سرمایه‌گذاری و ۱۰ رویداد توسعه نرم‌افزار هزینه شود.

جدی بودن هارمونی نسبت به اهداف تعیین‌شده برای این صندوق، پس از اعطای ۱۰ کمک‌هزینه مالی در جریان کنفرانس وان ورد لیسبون، به فعالان این حوزه ثابت شد.

موفقیت کنفرانس وان ورد

یکی دیگر از دلایل رشد اخیر قیمت هارمونی برگزاری کنفرانس وان ورد در شهر لیسبون بود. این کنفرانس با هدف معرفی قابلیت‌های شبکه هارمونی به مخاطبان عمومی و جذب توسعه‌دهندگان جدید برای اکوسیستم این ارز دیجیتال برگزار شده است.

تصویر مربوط به بخشی از کنفرانس وان ورد هارمونی

این کنفرانس روز دوشنبه ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) برگزار شد و به‌دنبال آن قیمت ارز دیجیتال هارمونی از ۰.۲۲ دلار به اوج تاریخی ۰.۳۴۵ دلاری خود در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) رسید.

کنفرانس وان ورد پیش از رویداد «LISCON ۲۰۲۱» برگزار شد. LISCON ۲۰۲۱ یک کنفرانس اتریومی است که مانند وان ورد در لیسبون پرتغال برگزار شد و موضوع آن پروتکل‌هایی بود که قابلیت همکاری با اتریوم و دیگر شبکه‌ها را دارند.

همکاری هارمونی با غول‌های دیفای

سومین دلیل رشد قیمت هارمونی همکاری با برخی از پلتفرم‌های فعال در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، مانند آوی (AAVE) و کِرو فایننس (Curve) است.

همکاری با دو مورد از پرکاربردترین برنامه‌های دیفای میزان دسترسی و تعداد کاربران هارمونی را افزایش داده و افراد با استفاده از امکانات این شبکه می‌توانند با کارمزد بسیار کمتری در پروتکل‌های محبوب خود تراکنش انجام دهند.

راه‌اندازی پروتکل وی پیگی (WePiggy) در شبکه هارمونی و اضافه‌شدن بازار معاملاتی «هارمونی/ یو‌اس‌دی کوین» به صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com)، از دیگر عوامل تأثیرگذار بر رشد اخیر قیمت این ارز دیجیتال است.

داده‌های مربوط به امتیاز ورتکس (VORTECS) نشان می‌دهد که این شاخص چشم‌انداز صعودی هارمونی را چند روز قبل از افزایش قیمت اخیر و در ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) شناسایی کرده است.

امتیاز ورتکس که به‌صورت انحصاری از سوی وب‌سایت کوین تلگراف ارائه می‌شود، مقایسه الگوریتمی سابقه تاریخی و وضعیت فعلی بازار است که از ترکیب چند نوع داده مختلف شامل احساسات بازار، حجم معاملات، نوسانات اخیر قیمت و فعالیت کاربران توییتر به دست می‌آید.

نمودار مقایسه قیمت و امتیاز ورتکس هارمونی

همان طور که از نمودار فوق پیداست، امتیاز ورتکس هارمونی در تاریخ ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) وارد ناحیه سبز (صعودی) شده و ۱۲ ساعت پیش از رشد ۱۴۷ درصدی قیمت در ماه بعد، به اوج خود در سطح ۷۵ رسیده است.

قیمت هارمونی (ONE)؛ دلایل ثبت اوج تاریخی هارمونی چه بود؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • وضعیت بازار؛ رسیدن قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار همزمان با عبور قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار
  • تحلیل‌گر مطرح: اولنچ و دو ارز دیجیتال دیگر آماده جهش هستند
  • وضعیت بازار: رکوردشکنی لونا هم‌زمان با تثبیت بیت کوین در ۴۸ هزار دلار
  • رشد ۵۷ درصدی قیمت STX پس از اضافه‌کردن NFT‌های بیت کوین
  • رشد قیمت ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی، هم‌زمان با جهش بیت کوین

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.