تاریخ انتشار : یکشنبه 19 سپتامبر 2021 - 11:30
کد خبر : 44707

مجسمه ساتوشی ناکاموتو در بوداپست نصب شد

مجسمه ساتوشی ناکاموتو در بوداپست نصب شد

اخیراً گروهی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در اقدامی نمادین مجسمه‌ ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، را در یکی از پارک‌های پایتخت مجارستان نصب کرده‌اند.
به گزارش کریپتو پوتیتو، این مجسمه در یک..

اخیراً گروهی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در اقدامی نمادین مجسمه‌ ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، را در یکی از پارک‌های پایتخت مجارستان نصب کرده‌اند.

به گزارش کریپتو پوتیتو، این مجسمه در یکی از پارک‌های بوداپست، پایتخت مجارستان، رونمایی شد که شکل‌وشمایلی آمیخته با فناوری دارد و در آن مجسمه‌ای از استیو جابز، بنیان‌گذار سابق اپل، هم قرار داده شده است.

عده‌ای معتقدند که ناشناس‌بودن هویت ناکاموتو کار طراحی چهره او را چالش برانگیز کرده است. آندراس گیورفی (Andras Gyorfi)، کسی که مسئولیت این پروژه را بر عهده داشته است، از ناکاموتو به عنوان یک خالق یاد می‌کند.

او می‌گوید:

ما ساتوشی را به‌عنوان بنیان‌گذار کل صنعت ارزهای دیجیتال می‌شناسیم. او بیت کوین را ساخت و فناوری بلاک چین را طراحی کرد. او خالق بازار [ارز دیجیتال] است.

ماهیت اسرارآمیز بنیان‌گذار بیت کوین به خوبی در این مجسمه به تصویر کشیده شده است. او چهره‌ای ساده دارد، کلاهی روی سرش قرار گرفته و به‌غیر از لوگوی بیت کوین که روی قلبش حک شده است، هیچ ویژگی قابل‌تشخیص دیگری ندارد.

تصویر مجسمه منسوب به ساتوشی ناکاموتو در کنار سازندگانش

تاماس گیلی (Tamas Gilly)، خالق مجسمه ساتوشی ناکاموتو که با کمک رکا گرگلی (Reka Gergely) آن را ساخته، گفته است:

چالش بزرگی بود. ساختن مجسمه پُرتره از شخصی که دقیقاً نمی‌دانیم چه چهره‌ای دارد کار بسیار دشواری است.

آنها با الهام از هویت ناشناس ناکاموتو چهره او را به صورت بازتابنده و مانند آینه طراحی کردند تا نشان دهند شبکه بیت کوین متعلق به همه است.

یکی از سازندگان این مجسمه گفته است:

امیدوارم از طریق زبان مجسمه‌سازی توانسته باشم ایده اولیه بیت کوین را به تصویر بکشم. اینکه متعلق به همه است و در عین حال به کسی تعلق ندارد.

مطرح‌شدن ایده ساخت مجسمه ساتوشی ناکاموتو توسط آندراس گیورفی، به این خاطر است که او بیت کوین را تحسین می‌کند. به عقیده گیورفی بیت کوین «پایگاهی کارآمد، بی‌طرف و شفاف» است که می‌تواند جهان ما را از جنبه‌های مختلف بهتر کند.

ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۱۱ پس از ارسال آخرین ایمیل به توسعه‌دهندگانی که با او همکاری می‌کردند، جامعه بیت کوین را ترک کرد و برای همیشه هویت واقعی خود را مخفی نگه داشت. از آن زمان به بعد بیت کوین جامعه‌ای سرسخت و متشکل از افراد وفادار به این پروتکل را ایجاد کرده است که به ناکاموتو مانند یک قدیس احترام می‌گذارند.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، رهبر جامعه و یکی از سرمایه‌گذاران اصلی بیت کوین، دائماً با استفاده از زبان انجیل، کتاب مقدس مسیحیان و استعاره‌های مربوط به شخصیت‌های افسانه‌ای درباره بیت کوین صحبت می‌کند.

مجسمه ساتوشی ناکاموتو در بوداپست نصب شد

در این باره بیشتر بخوانید

  • ایلان ماسک، کسی که گفته می‌شد ساتوشی ناکاموتو است، چقدر بیت کوین دارد؟
  • هاوینگ بیت کوین چگونه کار می‌کند؟ نگاهی به کد ضد تورمی بیت کوین
  • همسر هال فینی انتساب بیت کوین‌های منتقل شده به هال فینی را تکذیب کرد
  • کریگ رایت با ادعای دروغین درباره چند آدرس بیت کوین یک‌بار دیگر به کلاه‌برداری متهم شد
  • ۱۱ میلیون دلار بیت کوین دیگر مربوط به زمان ساتوشی ناکاموتو منتقل شد

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.