تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 ژانویه 2022 - 7:10
کد خبر : 502527

وضعیت بازار: نشانه‌های نزولی و نوسان محدود قیمت بیت کوین

وضعیت بازار: نشانه‌های نزولی و نوسان محدود قیمت بیت کوین

آن‌طور که از داده‌های درون‌زنجیره‌ای پیداست، اخیراً تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین کاهش یافته و میزان واریز بیت کوین به صرافی‌های متمرکز هم رو به افزایش است؛ نشانه‌هایی که هر دو آنها پیش‌تر منجر به سق..

آن‌طور که از داده‌های درون‌زنجیره‌ای پیداست، اخیراً تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین کاهش یافته و میزان واریز بیت کوین به صرافی‌های متمرکز هم رو به افزایش است؛ نشانه‌هایی که هر دو آنها پیش‌تر منجر به سقوط قیمت‌ها شده‌اند.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین روز گذشته در نزدیکی ۴۶,۰۰۰ دلار نوسان می‌کرد و قیمت در هفت روز گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

هم‌زمان با ۱۳ ساله‌شدن شبکه بیت کوین، به‌نظر می‌رسد احساسات صعودی‌ای که پیش‌تر میان معامله‌گران دیده می‌شد، دیگر فروکش کرده است. ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، ۳ ژانویه ۲۰۰۹ (۱۴ دی ۸۷) جنسیس بلاک یا همان اولین بلاک شبکه بیت کوین را استخراج کرد؛ حرکتی که آغازگر فعالیت بلاک چین بیت کوین بود.

آن‌طور که از شاخص‌های تکنیکال پیداست، نزدیک‌بودن قیمت بیت کوین به حمایت‌های کلیدی روی نمودار، می‌تواند باعث افزایش فشار خرید در کوتاه‌مدت شود. با این حال به نظر می‌رسد که شتاب صعودی بلندمدت قیمت همچنان کند است؛ موضوعی که نشان می‌دهد بازدهی بیت کوین در این ماه بسیار کم یا حتی منفی بوده است.

برخی از تحلیل‌گران برای پیش‌بینی قیمت بیت کوین در آینده، داده‌های درون‌زنجیره‌ای را زیر نظر گرفته‌اند. برای مثال، جریان واریز و برداشت بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال اخیراً افزایش یافته است که یعنی احساسات معامله‌گران مانند مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت) نزولی شده است و بیش از آنکه از صرافی‌ها بیت کوین برداشت کنند، مشغول واریز دارایی‌های خود به پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز هستند.

در شاخص‌های دیگر اما نشانه‌هایی از بهبود وضعیت بازار دیده می‌شود که می‌توانند در ادامه احساسات معامله‌گران را هم تقویت کنند.

یکشنبه همین هفته، هش ریت شبکه بیت کوین پس از عبور از رکورد اواسط سال ۲۰۲۱ به اوج تاریخی خود رسید. هش ریت یا همان نرخ هش، معیاری برای سنجش قدرت پردازشی‌ای است که ماینرها به استخراج واحدهای جدید و پردازش تراکنش‌های کاربران اختصاص می‌دهند.

کاهش تعداد تراکنش‌های شبکه

همان طور که از نمودار زیر پیداست، تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین اخیراً کاهش یافته است. در طول چرخه‌های قبلی قیمت، رشد تعداد تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای منجر به افزایش قیمت می‌شد؛ اخیراً اما تغییر تعداد تراکنش‌ها تأثیر معنی‌داری روی قیمت نداشته‌اند.

پلتفرم تحلیلی گلسنود در گزارش روز گذشته خود نوشت:

اساساً تا زمانی که تقاضا برای استفاده از بلاک چین بیت کوین بیشتر می‌شود، می‌توان انتظار داشت که در روند بازار هم تغییر خاصی ایجاد نشود و احتملاً قیمت در بازه‌ای محدود نوسان خواهد کرد.

نمودار تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین (میانگین متحرک ۷ روزه)

وضعیت بازار: نشانه‌های نزولی و نوسان محدود قیمت بیت کوین

در این باره بیشتر بخوانید

  • دلایل رشد شدید قیمت بیت کوین به بالای ۷,۰۰۰ دلار
  • قیمت ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن برای حرکت بزرگ بعدی؟
  • وضعیت بازار: احتمال افزایش قیمت بیت کوین پس از به‌روزرسانی تپروت
  • وضعیت بازار: افزایش فشار فروش پس از نهایی‌شدن قانون دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال
  • وضعیت بازار: توقف بیت کوین هم‌زمان با جهش اتریوم و آلت کوین‌ها

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.