تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اکتبر 2021 - 15:30
کد خبر : 45370

گزارش: بررسی ویژگی‌های شبکه کاردانو توسط کارشناسان گری اسکیل

گزارش: بررسی ویژگی‌های شبکه کاردانو توسط کارشناسان گری اسکیل

گری اسکیل (Grayscale)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اخیراً با انتشار مطلبی شبکه کاردانو را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و ابعاد تاریک و روشن این پروژه را زیر ذره..

گری اسکیل (Grayscale)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، اخیراً با انتشار مطلبی شبکه کاردانو را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده و ابعاد تاریک و روشن این پروژه را زیر ذره‌بین برده است.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، گری اسکیل در جدیدترین نسخه از نشریه ماهانه خود ویژگی‌های شبکه کاردانو را مورد بررسی قرار داده است. این گزارش کاملاً بر سومین ارز دیجیتال بزرگ بازار متمرکز شده و کاردانو را از جنبه‌های گوناگونی مانند پیاده‌سازی، رهبری، جامعه کاربران و مواردی از این دست بررسی کرده است.

کاردانو سومین دارایی بزرگ صندوق «GDLC» گری اسکیل است. به همین دلیل است که این شرکتِ مدیریت دارایی به این ارز دیجیتال علاقه خاصی نشان داده است و به سرمایه‌گذاران خود درباره یکی از بزرگترین دارایی‌های خود آموزش می‌دهد. در این گزارش جنبه‌های مثبت و منفی شبکه کاردانو بررسی شده و به‌روزرسانی‌هایی در آن معرفی شده است که راه‌اندازی آنها این شبکه را در جایگاه مناسبی برای رقابت با سایر ارزهای بزرگ بازار قرار می‌دهد.

رقابت با دیگر ارزهای بازار

با گذشت زمان سازوکار شبکه کاردانو نقصی را در طراحی خود آشکار کرد. زمانی که صنعت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) رونق گرفت، بدیهی بود که شبکه کاردانو به‌دلیل پشتیبانی‌نکردن از قراردادهای هوشمند قادر به رقابت با اتریوم نخواهد بود. در ادامه توسعه‌دهندگان کاردانو مشغول اضافه‌کردن امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند به شبکه این ارز دیجیتال شدند و سرانجام این پروژه در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به نتیجه رسید. با این حال کاردانو از نظر زمان راه‌اندازی این فناوری، چندین سال با شبکه‌هایی که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کردند و در این حوزه پیشرو بودند، فاصله دارد.

با اضافه‌شدن امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند به اکوسیستم کاردانو، این سؤال مطرح می‌شود که آیا کاربران از آن استفاده خواهند کرد یا خیر؟ از آنجا که در حال حاضر شبکه‌های زیادی در حوزه امور مالی غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، کاربران برای مهاجرت به کاردانو و استفاده از آن به دلایل قانع‌کننده‌ای نیاز دارند.

در گزارش گری اسکیل آمده است:

سبک‌سنگین کردن رویکرد کاردانو همچنین به بزرگترین نقاط ضعف آن منجر شده است که برخی از آنها عبارت‌اند از: پشتیبانی‌نکردن از قراردادهای هوشمند، نداشتن سوابق روشن برای اینکه آیا عملکرد برنامه‌های غیرمتمرکز خوب خواهد بود یا نه، تداوم [و طولانی‌شدن] تکامل اکوسیستم توسعه‌دهندگان شخص ثالث، نبودِ برنامه‌های غیرمتمرکز فراگیر در شبکه اصلی و بازدهی پایین کارمزد تراکنش‌هاست.

نمودار قیمت کاردانو (نمای ۱ روزه بازار کاردانو/ دلار)

از آنجا که این شبکه هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته است، همچنان این تردید بین کاربران وجود دارد که عملکرد برنامه‌های غیرمتمرکز بر بستر شبکه کاردانو چگونه خواهد بود. به‌طور مشخص این توسعه‌دهندگان هستند که باید شبکه کاردانو را برای کار خود مناسب تشخیص دهند.

مزایای رقابتی کاردانو

گری اسکیل در گزارش خود مزایای بلاک چین کاردانو را با شبکه‌های دیگر مقایسه کرده است. رهبری این پروژه همچنان به‌عنوان یکی از قوی‌ترین بخش‌های این شبکه شناخته می‌شود. جامعه کاربران کاردانو همیشه به بنیان‌گذار آن یعنی چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) وفادار بوده‌اند، کسی که همواره چشم‌انداز خود را درباره این پروژه با جامعه به اشتراک گذاشته است. به همین دلیل جامعه کاردانو بدون توجه به قیمت این ارز دیجیتال از آن پشتیبانی می‌کند.

تمرکززدایی از ویژگی‌های مهم بلاک چین کاردانو است. این پروژه کاملاً منبع‌باز بوده و به‌روزرسانی شِلی (Shelly) اجماع محوری شبکه را بین هزاران شرکت‌کننده گسترش داده است. توکن اصلی شبکه کاردانو یعنی «ADA» در اختیار میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان قرار دارد و افراد می‌توانند این توکن را به‌ آسانی در صرافی‌های بزرگ و کوچک خرید‌و‌فروش کنند.

نکته آخر اینکه شبکه کاردانو منابع مالی خوبی در اختیار دارد. موجودی خزانه‌داری آن در حال حاضر ۱.۶ میلیارد دلار است. با توجه به تغییرات مداوم فناوری در فضای ارزهای دیجیتال، این موضوع مزیت رقابتی خوبی به شبکه کاردانو می‌دهد و باعث رشد و ارتقای اکوسیستم این ارز دیجیتال می‌شود.

گزارش: بررسی ویژگی‌های شبکه کاردانو توسط کارشناسان گری اسکیل

در این باره بیشتر بخوانید

  • کاردانو با جهش شدید چهارمین ارز دیجیتال برتر بازار شد
  • بنیان‌گذار کاردانو: بیش از ۱۰۰ شرکت در حال انتقال از اتریوم به کاردانو هستند
  • داده‌های تازه: سرمایه‌گذاران نهادی روی سولانا و کاردانو سرمایه‌گذاری می‌کنند
  • وضعیت بازار؛ روز قرمز آلت کوین‌ها پس از اصلاح قیمت بیت کوین
  • انتقاد جدی از کاردانو پس از بروز اشکال در شبکه آزمایشی

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.