تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آگوست 2021 - 6:35
کد خبر : 43502

گزارش: بیت کوین اس‌وی هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت

گزارش: بیت کوین اس‌وی هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت

براساس داده‌های شرکت تحلیلی کوین متریکس، شبکه بیت کوین اس‌وی با یک حمله ۵۱ درصدی مواجه شده است. شایان ذکر است که هنوز ابعاد مختلف این حمله تأیید نشده است.
به گزارش کوین دسک، بامداد امروز لوکاس نوتزی (..

براساس داده‌های شرکت تحلیلی کوین متریکس، شبکه بیت کوین اس‌وی با یک حمله ۵۱ درصدی مواجه شده است. شایان ذکر است که هنوز ابعاد مختلف این حمله تأیید نشده است.

به گزارش کوین دسک، بامداد امروز لوکاس نوتزی (Lucas Nuzzi)، مدیر بخش داده‌های شبکه کوین متریکس، در توییتی عنوان کرد که حجم بالایی از قدرت پردازش در شبکه بیت کوین اس‌وی وارد شده است.

کوین متریکس در توییت‌های بعدی خود گفت با استفاده از ابزار FARUM خود متوجه برهم خوردن ترتیب ۱۴ بلاک در شبکه شده‌اند. طبق اعلام کوین متریکس از این ابزار برای رصد شبکه‌های بلاک چینی استفاده می‌شود.

به‌گفته کوین متریکس در حال حاضر این حمله به پایان رسیده است ولی استخرهای استخراج همچنان سردرگم هستند. نوتزی در مصاحبه خود با خبرگزاری کوین دسک عنوان کرد که استخرهای استخراج در حال حاضر در یک شماره بلاک کاملاً متفاوت فعالیت می‌کنند.

حملات ۵۱ درصد زمانی رخ می‌دهد که در یک شبکه اثبات کار، مهاجم به بیش از ۵۰ درصد قدرت هش شبکه دسترسی داشته باشد. مهاجم با استفاده از این قدرت هش می‌تواند ترتیب بلاک‌ها را تغییر دهد. با تغییر ترتیب بلاک‌ها می‌توان تراکنش‌های را برگشت زد و ارزها را دوباره خرج کرد.

زمانی که دو نسخه از یک بلاک در شبکه اثبات کار استخراج شود، سیستم به‌صورت پیش‌فرض زنجیره بزرگتر را به‌عنوان زنجیره معتبر در نظر می‌گیرد. از آنجایی که مهاجم بیش از ۵۰ درصد از قدرت پردازش شبکه را در اختیار دارد، سریع‌تر از ماینرهای غیرمهاجم بلاک‌ها را استخراج می‌کند و زنجیره‌ای بلندتر می‌سازد؛ در این حالت شبکه بلاک‌های ماینرهای غیرمهاجم را به‌عنوان زنجیره نامعتبر به حساب می‌آورد.

انجمن بیت کوین به نودها توصیه کرده است که زنجیره متقلب را به‌عنوان زنجیره نامعتبر در نظر بگیرند و فعالیت خود را روی زنجیره معتبر ادامه دهند.

شایان ذکر است بیت کوین اس‌وی که هاردفورک بیت کوین کش است، ماه گذشته ۴ بار قربانی حملات ۵۱ درصدی شده بود. کوین متریکس عنوان می‌کند که هنوز مشخص نیست چه کسی به شبکه حمله کرده است. با این حال، این شرکت فعالیت مهاجم را زیر نظر دارد تا ببینند ردی از دوباره خرج‌کردنِ موجودی صرافی‌ها در شبکه وجود دارد یا نه. نوتزی می‌گوید استخرهای استخراج بزرگ این ارز دیجیتال در تلاش‌اند تا روی زنجیره قبلی باقی بمانند.

هش ریت بیت کوین اس وی

آمارهای بیت اینفو چارتز (Bitinfocharts) نشان می‌دهد که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، هش ریت شبکه بیت کوین اس‌وی چیزی در حدود ۵۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که نوتزی معتقد است با توجه به برهم خوردن توالی بلاک‌ها پس از حمله، تخمین هش ریت کاهش‌یافته کار آسانی نیست.

گزارش: بیت کوین اس‌وی هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت

در این باره بیشتر بخوانید

  • فصل آلت کوین‌ها؟ ده ارز دیجیتالی که عملکردی بهتر از بیت کوین داشتند
  • به‌روزرسانی بزرگ کاردانو؛ ۵۰۰ استخر سهام‌گذاری اضافه شد
  • بازار آلت کوین‌ها مقاومت کلیدی را شکست
  • تیم دریپر، میلیاردر بیت کوین از آلت کوین‌های خود رونمایی کرد
  • وضعیت بازار: کاهش قیمت بیت کوین، اتریوم و آلت کوین‌های بالای جدول

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.