تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مارس 2022 - 10:10
کد خبر : 503217

گزارش نیویورک تایمز: میلیونرهای ارز دیجیتال با چه توکن‌هایی پولدار شده‌اند؟

گزارش نیویورک تایمز: میلیونرهای ارز دیجیتال با چه توکن‌هایی پولدار شده‌اند؟

میلیونرهایی که از ارزهای دیجیتال ثروت خود را به دست آورده‌اند معمولاً نظرات مختلفی درباره سرمایه‌گذاری دارند و اغلب توانسته‌اند از طریق سرمایه‌گذاری روی توکن‌های کمترشناخته‌شده ثروتمند شوند. نشریه معت..

میلیونرهایی که از ارزهای دیجیتال ثروت خود را به دست آورده‌اند معمولاً نظرات مختلفی درباره سرمایه‌گذاری دارند و اغلب توانسته‌اند از طریق سرمایه‌گذاری روی توکن‌های کمترشناخته‌شده ثروتمند شوند. نشریه معتبر نیویورک تایمز اخیراً با برخی از این میلیونرها مصاحبه و توکن‌های محبوب آنها را معرفی کرده است.

به گزارش کریپتو گلوب، دیوید یاف بلانی (David Yaffe-Bellany)، گزارشگر بخش فناوری نیویورک تایمز، به‌تازگی با میلیونرهای ارز دیجیتال در چندین کشور صحبت کرده است.

گزارش این نشریه با صحبت درباره اتین وانت‌کرویس (Etienne vantKruys)، سرمایه‌گذار ارز دیجیتال اهل آمستردام، آغاز می‌شود. او «دو سال پیش در جست‌وجوی سرمایه‌گذاری جدیدی بود که با برخی از حامیان اولیه لونا (Luna)، توکن بومی شبکه ترا (Terra)، ملاقات کرد». ترا پروتکلی بلاک چینی برای میزبانی از برنامه‌های فعال در حوزه دیفای (DeFi) است و وانت‌کرویس تحت‌تأثیر این ارز دیجیتال، تصمیم گرفت ۲۵٬۰۰۰ دلار توکن لونا به قیمت ۰.۲۰ تا ۰.۳۵ دلار به ازای هر واحد، خریداری کند. در حال حاضر اما، قیمت لونا حدود ۷۹.۵۵ دلار است.

این سرمایه‌گذار لونا گفته است که «اخیراً حدود یک میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را جهت خرید خانه برای یکی از عزیزانش خرج کرده است». او قصد دارد بقیه دارایی‌های لونا خود را هولد (نگهداری) کند.

وانت‌کرویس می‌گوید:

تصور می‌کنم که قیمت لونا در پنج سال آینده به ۵۰۰ دلار خواهد رسید. این چشم‌اندازی است که برای آن در نظر دارم.

او این روزها با توکن پاکت نتورک (Pocket Network) مشغول است. پروژه بلاک چینی پاکت نتورک قصد دارد «دسترسی آزاد به داده‌های عمومی جهان را با هدف توانمندسازی هر فرد برای ارائه زیرساخت‌های توقف‌ناپذیر، ایجاد کند».

کال گراهام (Cal Graham)، سرمایه‌گذار بریتانیایی ۲۸ ساله ارزهای دیجیتال که در لندن زندگی می‌کند، یکی دیگر از افرادی است که نیویورک تایمز در گزارش خود با او صحبت کرده است. گراهام پیش‌تر «۲۰۰٬۰۰۰ دلار در توکن جدیدی به نام لوکزرِیر (LooksRare) سرمایه‌گذاری کرده بود». این توکن بخشی از یک پلتفرم معاملاتی ویژه آثار هنری کلکسیونی دیجیتال یا همان NFTها است. گراهام کمتر از دو هفته بعد از سرمایه‌گذاری خود، «تمام دارایی‌های لوکزرِیرش را فروخت و با حدود ۵۰۰٬۰۰۰ دلار سود از بازار این ارز دیجیتال خارج شد».

گراهام ظاهراً «از سرمایه‌گذاری خود در اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار پس از بیت کوین، به یک میلیونر تبدیل شده است». او گفته تاکنون «حداقل یک میلیون دلار دیگر از معامله ارزهای کمترشناخته‌شده مانند لوکزرِیر به دست آورده است». گراهام که پیش‌تر در حوزه منابع انسانی فعال بوده، به نیویورک تایمز گفته است که اکنون «نیمه بازنشسته» شده است و برنامه روزانه او «اغلب شامل چند ساعت توییت‌کردن (او برای ۹۰٬۰۰۰ دنبال‌کننده خود در توییتر بازار را تجزیه‌وتحلیل می‌کند)، تمرین بوکس در سالن ورزشی محلی و تماشای فیلم‌های سینمایی در عصر است». گراهام قصد دارد در نهایت سود توکن لوکزرِیر خود را مجدداً در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند.

نیویورک تایمز در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که «تبدیل‌کردن ناگهانی مقدار زیادی از یک ارز دیجیتال به دلار، می‌تواند خطرناک باشد و باعث سقوط قیمت آن توکن شود»؛ خصوصاً اگر آن ارز بازار کوچکی داشته باشد.

آدریان زدونچیک (Adrian Zdunczyk)، یکی دیگر از میلیونرهای ارز دیجیتال است. او که پیش‌تر با نوازندگی کسب درآمد می‌کرد، اکنون به‌صورت تمام‌وقت و در خانه خود در شهر ورشو لهستان، مشغول معامله ارزهای دیجیتال است.

زدونچیک درباره فروش‌های ناگهانی مبالغ زیاد در بازار، به نیویورک تایمز گفته است:

همیشه این‌طور نیست که بتوانید تمام سود ممکن برای یک معامله را به دست آورید یا اینکه پول خود را سریع و به‌موقع خارج کنید. با این کار فقط باعث تضعیف یا سقوط قیمت‌ها می‌شوید. این امر قطعاً به نفع شما هم نخواهد بود.

این سرمایه‌گذار ۲۸ ساله لهستانی گفته که تاکنون «چندین میلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌های خود در ارز دیجیتال سود به دست آورده و حداقل نیمی از آن، از ارزهای دیجیتال گمنام بوده است»؛ مانند زمانی که «دو روز پس از خرید توکن ای‌رادیکس (e-Radix)، ۱۵۰٬۰۰۰ دلار سود به دست آورد. ای‌رادیکس توکن بومی یک پروژهٔ فعال در حوزه دیفای است. زدونچیک گفته است «برای جلوگیری از افت قیمت، یاد گرفته است در هر بار تنها بخش کوچکی از سود را برداشت کند، در حالی که بقیه سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال نگه می‌‌دارد».

زدونچیک «مقداری از درآمد جدید خود را به والدینش داده‌ است تا بتوانند بخشی از بدهی‌هایشان را تسویه کنند». او تاکنون «۱۵٬۰۰۰ دلار به یک حفاظت‌گاه طوطی در آریزونا اهدا کرده است». او بخشی از سود خود را نیز به سرمایه‌گذاری‌هایی با ریسک کمتر، مانند املاک و مستغلات و طلا، اختصاص داده است.

گزارش نیویورک تایمز: میلیونرهای ارز دیجیتال با چه توکن‌هایی پولدار شده‌اند؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • مردی که تمام زندگی خود را فروخته تا در بیت کوین سرمایه گذاری کند!
  • این کتاب‌ها را امسال بخوانید!
  • واسطه‌گری:‌ ایهامی شگفت‌انگیز در ترید ارزهای دیجیتال
  • بررسی دقیق و جامع همبستگی در بازار ارزهای دیجیتال
  • معامله‌گر مشهور ارزهای دیجیتال از ۱۰ ارز دیجیتال امیدوارکننده در سال ۲۰۲۱ نام برد

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.