تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آگوست 2021 - 11:31
کد خبر : 44186

مایکروسافت از اتریوم برای مقابله با تکثیر غیرقانونی محصولات خود استفاده می‌کند

مایکروسافت از اتریوم برای مقابله با تکثیر غیرقانونی محصولات خود استفاده می‌کند

مایکروسافت، غول حوزه فناوری جهان، گفته سیستمی را بر بستر بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی کرده است تا به کمک آن بتواند با تکثیر و توزیع غیرقانونی محصولات خود مقابله کند.
به گزارش کوین تلگراف، سیستم‌عامل وین..

مایکروسافت، غول حوزه فناوری جهان، گفته سیستمی را بر بستر بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی کرده است تا به کمک آن بتواند با تکثیر و توزیع غیرقانونی محصولات خود مقابله کند.

به گزارش کوین تلگراف، سیستم‌عامل ویندوز و مجموعه آفیس همواره جزو نرم‌افزارهایی هستند که بیشترین موارد تکثیر و توزیع غیرقانونی را دارند. بنابراین تعجبی ندارد که مایکروسافت، تولید‌کننده هر دوی این محصولات، سخت تلاش می‌کند تا از تکثیر غیرقانونی نرم‌افزارهای خود جلوگیری کند.

دپارتمان تحقیقاتی مایکروسافت اخیراً با همکاری محققانی از مجموعه علی بابا (Alibaba) و دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon)، گزارشی را منتشر کرده است که در آن یک سیستم تشویقی مبتنی بر بلاک چین را برای تقویت کمپین‌های مبارزه با تکثیر غیرقانونی محصولات خود مورد بررسی قرار داده است.

این گزارش تحقیقاتی که با عنوان «آرگوس: سیستم تشویقی کاملاً شفاف برای کمپین‌های مبارزه با تکثیر محصولات» منتشر شده است، نشان می‌دهد که سیستم جدید مایکروسافت با تکیه بر ویژگی شفافیت فناوری بلاک چین طراحی شده است. سیستم آرگوس (Argus) که بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده، قصد دارد یک سازوکاری تشویقی را ارائه کند که نیازی به اعتمادسازی ندارد و در عین حال از داده‌های مربوط به جمعیت آزاد و ناشناسی که موارد تکثیر غیرقانونی را گزارش می‌دهند محافظت کند.

در بخشی از متن این تحقیق آمده است:

این [موضوع] را به‌عنوان یکی از مشکلات سیستم‌های توزیع‌شده شناسایی کردیم. در پیاده‌سازی [این سیستم] از موانع اجتناب‌ناپذیری عبور کردیم تا بتوانیم ضمن حفظ شفافیت کامل از امنیت آن مطمئن شویم.

در تحقیق مایکروسافت گفته شده که آرگوس امکان بازگشت محتوای تکثیر‌شده به منبع را از طریق الگوریتم تطبیق واترمارک فراهم کرده است. این فرایند که «اثبات نشت داده» نام دارد، هر گونه جابجایی غیرقانونی محتوا را گزارش می‌دهد و شامل مرحله‌ای برای پنهان کردن اطلاعات است. به این ترتیب دیگر کسی به‌غیر از شخصی که برای اولین بار یک مورد تکثیر غیرقانونی را گزارش داده، نمی‌تواند همان نسخه واترمارک‌گذاری‌شده را بدون مالکیت حقیقی کپی کند و مجدداً گزارش دهد.

این سیستم همچنین دارای دستوالعمل‌های کاهش مشوق است تا از گزارش چندباره موارد تکثیر غیرقانونی محتوا جلوگیری کند.

در گزارش مایکروسافت آمده است:

امیدواریم با تکیه بر امنیت و کارایی آرگوس کمپین‌های مبارزه با تکثیر غیرقانونی بتوانند با انتقال به سازوکار تشویقی و کاملاً شفاف [این سیستم] به معنی واقعی کلمه مؤثر واقع شوند.

مایکروسافت در گزارش خود به مسئله کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم هم اشاره کرده و گفته است که تیم آنها بسیاری از فرایندهای مربوط به رمزنگاری را بهینه‌سازی کرده است. تیم مایکروسافت در این گزارش آورده است:

هزینه مربوط به گزارش تکثیر غیرقانونی کاهش داده شده و چیزی معادل کارمزد لازم برای پردازش ۱۴ تراکنش انتقال اتر در شبکه عمومی اتریوم است. در غیر این صورت [این هزینه] می‌توانست معادل کارمزد هزارن تراکنش باشد.

نگرانی شرکت‌های حوزه فناوری در رابطه با مسائل مربوط به حفظ مالکیت معنوی و مبارزه با تکثیر غیرقانونی محصولات روزبه‌‌روز افزایش می‌یابد. تک ماهیندرا (Tech Mahindra)، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت هندی ماهیندرا گروپ (Mahindra Group) که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارد، اخیراً یک پلتفرم قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاک چین را بر بستر پروتکل هایپر لجر فابریک (Hyperledger Fabric) شرکت آی‌بی‌ام (IBM) راه‌اندازی کرد که مخصوص صنعت رسانه و سرگرمی طراحی شده است.

مایکروسافت از اتریوم برای مقابله با تکثیر غیرقانونی محصولات خود استفاده می‌کند

در این باره بیشتر بخوانید

  • مایکروسافت کیت توسعه‌ جدیدی برای بلاک چین مبتنی بر اتریوم خود عرضه کرد
  • تلفیق اتریوم و لایتنینگ ؟ Buterin و Poon از برنامه مقیاس پذیری”پلاسما” پرده برداری می کنند
  • ویتالیک: بنظرتون بیخیال اتریوم بشم و به گوگل بپیوندم؟
  • آغاز همکاری مایکروسافت و جی‌پی مورگان در بستر بلاک چین اتریوم
  • قراردادهای آتی اتریوم در مسیر پذیرفته شدن توسط قانون‌ گذاران

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.