تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 ژانویه 2022 - 10:58
کد خبر : 502557

مهندس حسینی از کاربرد دستگاه تیتراتور می گوید | انواع اسپکتروفتومتر از زبان مدیرعامل آرکا صنعت آروین

مهندس حسینی از کاربرد دستگاه تیتراتور می گوید | انواع اسپکتروفتومتر از زبان مدیرعامل آرکا صنعت آروین

امروزه استفاده از تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی به منظور سرعت بخشیدن به روندهای کاری، کاهش خطای انسانی و آسان تر شدن کارها اجتناب ناپذیر است. آزمایشگاه ها روزانه با مواد شیمیایی متفاوتی سروکار دارند و از آن ها در واکنش های متفاوتی استفاده می کنند که خروجی و نتیجه نهایی آن ها با هم متفاوت

امروزه استفاده از تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی به منظور سرعت بخشیدن به روندهای کاری، کاهش خطای انسانی و آسان تر شدن کارها اجتناب ناپذیر است. آزمایشگاه ها روزانه با مواد شیمیایی متفاوتی سروکار دارند و از آن ها در واکنش های متفاوتی استفاده می کنند که خروجی و نتیجه نهایی آن ها با هم متفاوت است. با این اوصاف لازم است تا با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مناسب بازدهی فعالیت های خود را بیشتر کنند. امروز در زوم لینک تصمیم گرفته ایم تا با جناب آقای مهندس حسینی مدیرعامل آرکا صنعت آروین مصاحبه ای ترتیب داده و با ایشان در مورد برخی از تجهیزات آزمایشگاهی گفتگو کنیم.

– مهندس حسینی لطفا بفرمایید استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی چه کمکی می تواند به آزمایشگاه ها بکند؟

آزمایشاتی که در آزمایشگاه ها انجام می شود معمولا بدون خطر نیست و همواره شانس بروز مشکلات غیر مترقبه وجود دارد. گذشته از آن حساسیت بالای کار در آزمایشگاه ها و خستگی نیروی کار آزمایشگاه ها ممکن است باعث بروز خطاهای انسانی ناخواسته شود. با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی متناسب با حیطه فعالیت آزمایشگاه بسیاری از کارها را می توان به دستگاه ها و ماشین آلات سپرد و خروجی ای دریافت کرد که دقت و صحت بالاتری نسبت به مورد مشابه انجام شده به صورت دستی داشته باشد. تجهیزات آزمایشگاهی مانند تیتراتور و اسپکتروفتومتر به کارکنان آزمایشگاه کمک می کند تا به خواسته خود در زمان و با زحمت کمتری برسند.

– اگر اشتباه نکنم در توضیحات خود به دستگاهی اشاره کردید به نام اسپکتروفتومتر. لطفا در مورد این دستگاه و کاربرد آن توضیحاتی برای خوانندگان زوم لینک ارائه دهید.

طیف سنج یا اسپکتروفتومتر دستگاهی است که با کمک آن می توان میزان برهم کنش نور با مواد را بررسی و محاسبه کرد. از دستگاه اسپکتروفتومتر برای انجام فرایند اسپکتروفتومتری استفاده می شود که طی آن مشخص می شود چه میزان ماده شیمیایی نور را جذب کرده است. اسپکتروفتومتر در انواع مختلفی مانند اسپکتروفتومتر Hach، اسپکتروفتر مرئی بنفش (uv-visible)، اسپکتروفتومتر تک پرتو، اسپکتروفتومتر دو پرتو و … تولید می شود. به کمک دستگاه اسپکتروفتومتر می توان ساختار ترکیبات آلی را از لحاظ کیفی تجزیه و تحلیل کرد، ناخالصی های ماده را تشخیص داد و غلظت ترکیبات را تعیین کرد. دستگاه اسپکتروفتومتر با اندازه گیری شدت نور به صورت تابعی از طول موج، موارد ذکر شده را برای ما فراهم می کند. اسپکتروفتومتر مایعات و جامدات را تحت واحد اندازه گیری ppm اندازه گیری می کند. اسپکتروفتومتر پرتابل یا قابل حمل نوعی اسپکتروفتومتر است که وزن پایینی داشته و می توان آن را به صورت میدانی استفاده کرد.

– تیتراتور یکی از دستگاه هایی است که آزمایشگاه های زیادی از آن استفاده می کنند. لطفا در مورد انواع تیتراتور و کاربرد آن ها توضیحاتی ارائه دهید.

تیتراتور دستگاهی است که از آن برای انجام فرایند تیتراسیون استفاده می شود. میزان غلظت یک محلول جزو ویژگی هایی است که در هنگام انجام آزمایشات و واکنش ها دانستن آن ضروری است. در صورتی که غلظت یک محلول را ندانید، می توانید با انجام فرایند تیتراسیون از غلظت آن ها آگاه شد. در فرایند تیتراسیون که با استفاده از دستگاه تیتراتور انجام می شود حجم مشخصی از محلولی که غلظتش نامعلوم است را به همراه چند قطره از محلولی که غلظتش مشخص است ( به چنین ماده ای اصطلاحا شناسگر می گویند) درون یک ارلن آزمایشگاهی ریخته تا فرایند تیتر کردن انجام شود. تیتراسیون زمانی پایان یافته محسوب می شود که رنگ شناسگر تغییر کرده باشد. تیتراتور دستگاهی است که به طور خودکار می تواند غلظت محلول ناشناخته را با استفاده از غلظت محلول مشخص تعیین کند. تیتراتورها می توانند ساده یا پیچیده باشد؛ برخی تیتراتورهای پیچیده تر قابلیت انجام چند تیتراسیون به طور همزمان را دارند. برخلاف تیتراسیون دستی که در آن تغییر رنگ شناسگر به معنای پایان فرایند تیتراسیون بود در تیتراسیون انجام شده توسط دستگاه تیتراتور پیچیده، می بایست به پتانسیل سنجی قطب الکتریکی تکیه کرد؛ در صورتی که تغییر کرده باشد می توان نتیجه گرفت فرایند تیتراسیون پایان یافته است. تیتراتور فراورده های نفتی TAN و تیتراتور TBN از انواع تیتراتور هستند که ممکن است به کمک دستگاه تیتراتور تک حالته یا دوحالته انجام شوند.

دستگاه تیتراتور2

– ممنون از توضیحات جامع و کاربردی شما مهندس حسینی. با این اوصاف تجهیزات آزمایشگاهی می توانند به میزان زیادی بازدهی آزمایشگاه را بالا ببرند. لطفا در مورد مجموعه آرکا صنعت آروین و محصولات و خدمات خود توضیح دهید.

مجموعه آرکا صنعت آروین ( ارائه کننده تیتراتور و اسپکتروفتومتر ) فعالیت خود را با هدف بهبود سطح کیفی محصولات موجود در بازار آغاز کرد و به لطف اعتماد قابل تقدیر مردم عزیز و تکیه بر تلاش متخصصان جوان خود توانست در زمانی کوتاه به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند. موفقیت های آرکا صنعت آروین باعث شد بتوانیم نظر تولیدکنندگان مطرح اروپایی و آمریکایی را جلب کرده و با گرفتن نمایندگی محصولات آن ها، بتوانیم محصولات اصلی را با قیمتی مناسب در اختیار هم میهنان عزیزمان قرار دهیم.

بخش خدمات پس از فروش آرکا صنعت آروین علاوه بر تعمیر محصولات فروخته شده توسط خود شرکت، مفتخر است اعلام بدارد که محصولات فروخته شده توسط شرکت های دیگر را نیز تعمیر می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات ما می توانید به وبسایت آرکا صنعت آروین مراجعه نمایید.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.