تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 می 2021 - 13:30
کد خبر : 41209

دولت هند در ممنوعیت ارزهای دیجیتال تجدیدنظر می‌کند

دولت هند در ممنوعیت ارزهای دیجیتال تجدیدنظر می‌کند

گزارش‌های تازه حاکی از آن است که دولت هند با تشکیل یک گروه نظارتی جدید احتمالاً قصد تجدیدنظر در موضع قبلی خود پیرامون ارزهای دیجیتال دارد.
به گزارش کوین تلگراف، روزنامه اکونومیک تایمز هند روز چهارشنبه..

گزارش‌های تازه حاکی از آن است که دولت هند با تشکیل یک گروه نظارتی جدید احتمالاً قصد تجدیدنظر در موضع قبلی خود پیرامون ارزهای دیجیتال دارد.

به گزارش کوین تلگراف، روزنامه اکونومیک تایمز هند روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که دولت هند گروه جدیدی از کارشناسان را با هدف تدوین مقررات معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور تشکیل داده است.

این اقدام همزمان با حمایت فزاینده از لغو توصیه‌هایی صورت گرفته است که در سال ۲۰۱۹ کمیته‌ای تحت هدایت سوبهاش گارگ (Subhash Garg) وزیر پیشین دارایی هند برای ممنوعیت کلی دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد کرده بود. حامیانِ لغو این توصیه‌ها آن‌ها را قدیمی و منسوخ می‌دانند.

در این گزارش به نقل از یک مقام آگاه که نامش فاش نشده، آمده است:

دیدگاه دولت این است که توصیه‌های سوبهاش گارگ قدیمی هستند و نگاه تازه‌ای به استفاده از ارزهای دیجیتال به‌جای ممنوعیت کامل آن‌ها نیاز است.

احتمالاً گروه جدید درباره استفاده از بلاک چین برای پیشرفت فناوری تحقیق کند و روش‌هایی را برای تنظیم مقررات پیرامون دارایی‌های دیجیتال مستقل از ارزهای فیات پیشنهاد کند. این گروه همچنین ممکن است در پروژه پیشنهادی روپیه دیجیتال با بانک مرکزی هند همکاری نزدیک داشته باشد.

بر اساس این گزارش، ممکن است پیوستن آنوراگ تاکور (Anurag Thakur)، وزیر کشور در امور مالی و شرکت‌ها، به این گروه موردبررسی قرار گیرد.

تاکور و نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman)، وزیر دارایی هند، هر دو پیشتر گفته‌اند که دولت ترجیح می‌دهد به‌جای اعمال ممنوعیت کامل علیه ارزهای دیجیتال، رویکرد حساب‌شده‌ای برای تنظیم مقررات در این زمینه اتخاذ کند.

بانک مرکزی هند در سال ۲۰۱۸ همه بانک‌ها را از فراهم کردن شرایط معاملات ارزهای دیجیتال برای مشتریان منع کرده بود، اما دادگاه عالی این کشور در فوریه سال ۲۰۲۰ پس از دادخواست کارآفرینان و کارشناسان حوزه فناوری مالی در هند، این ممنوعیت را لغو کرد.

پیش‌تر گزارش‌هایی مبنی بر اعمال مجدد ممنوعیت کامل بر ارزهای دیجیتال منتشر شده و یک منبع ناشناس که مدعی بود یک مقام بلندپایه در وزارت امور مالی هند است، این گزارش‌ها را تأیید کرده بود.

گزارش اکونومیک تایمز افزود که لایحه ارزهای دیجیتال و تنظیم مقررات ارز دیجیتال رسمی مربوط به سال ۲۰۲۱ قرار بود در ماه مارس در پارلمان هند بررسی شود، اما به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد.

انتظار می‌رود که تیمِ سیتارامان در اواخر ماه جاری میلادی او را در جریان تحولات جاری در فضای ارزهای دیجیتال قرار دهند و بار دیگر در محافل هندی صنعت ارزهای دیجیتال نفس‌ها در سینه حبس شده است.

به‌رغم وجود ترس‌های همیشگی از مسائل مربوط به تنظیم مقررات، هند در ماه‌های اخیر شاهد جهشی گسترده در صرافی‌های ارزهای دیجیتال و تقاضای مستمر سرمایه‌گذاران خرد بوده است.

دولت هند در ممنوعیت ارزهای دیجیتال تجدیدنظر می‌کند

در این باره بیشتر بخوانید

  • دولت هند به دنبال ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال
  • بانک مرکزی هند مشارکت در پیش‌نویس لایحه‌ ممنوعیت ارزهای دیجیتال را تکذیب کرد
  • هند ممنوعیت ارزهای دیجیتال برای بانک‌ها را برداشت
  • یکی از صرافی‌های بزرگ هند، چارچوب نظارتی جدیدی برای جلوگیری از ممنوعیت ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد
  • ارزهای دیجیتال در هند ممنوع نمی‌شوند

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.