تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مارس 2022 - 10:03
کد خبر : 503334

یک همکاری سرنوشت‌ساز که می‌تواند باعث جهش قیمت پنکیک سواپ شود

یک همکاری سرنوشت‌ساز که می‌تواند باعث جهش قیمت پنکیک سواپ شود

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap) که توکن اصلی آن مدتی است روند قیمتی خوبی ندارد، قرار است با یک پروژه دیگر وارد همکار شود و ویژگی جدیدی را به برنامه خود اضافه کند. این ویژگی و همکاری جدید ممکن..

صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap) که توکن اصلی آن مدتی است روند قیمتی خوبی ندارد، قرار است با یک پروژه دیگر وارد همکار شود و ویژگی جدیدی را به برنامه خود اضافه کند. این ویژگی و همکاری جدید ممکن است بتواند این توکن را از روند نزولی طولانی‌مدت خود خارج کند.

به گزارش کریپتو اسلیت، پنکیک سواپ، صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین (BSC)، قرار است تا چند روز دیگر از یک ویژگی جدید در پلتفرم خود رونمایی کند. با این حال، توسعه‌دهندگان این صرافی تاکنون تنها به این نکته اشاره کرده‌اند که برای اضافه‌کردن این ویژگی با یک مجموعه دیگر وارد همکاری شده‌اند و همین موضوع باعث شده است تا گمانه‌زنی‌های بیشتری درباره برنامه‌های آتی پنکیک سواپ به وجود بیاید.

کیک (CAKE)، توکن بومی این صرافی، در یک چرخه نزولی هفت‌ماهه گرفتار شده است و از ۲۳ ژانویه (۳ بهمن)، سه تلاش ناموفق برای شکستن سطح مقاومت ۸.۸۰ دلاری خود داشته است. با شکست خریداران این ارز دیجیتال در عبور از این مقاومت، قیمت پنکیک سواپ کاهش بیشتری پیدا کرد و در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) تا سطح حمایت ۵.۵۰ دلار سقوط کرد.

از آن زمان تاکنون، پنکیک سواپ در محدوده باریکی بین ۵.۸۰ تا ۷.۲۰ دلار نوسان می‌کند. در حال حاضر، قیمت پنکیک سواپ کمی بیشتر از ۶ دلار است که نشان‌دهنده کاهش ۸۶ درصدی ارزش این توکن از بالاترین قیمت تاریخی آن در ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ (۱۰ اردیبهشت)، یعنی ۴۳.۹۶ دلار است.

نمودار قیمت پنکیک سواپ در نمای روزانه.

سرمایه‌گذاران پنکیک سواپ اکنون امیدوارند که رونمایی از این همکاری و ویژگی جدید، بتواند به بهبود قیمت کمک کند.

سقوط رتبه پنکیک سواپ در بازار

پنکیک سواپ در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) رسماً وارد صنعت ارزهای دیجیتال شد. این توکن به‌سرعت محبوبیت خود را به‌عنوان نسخه‌ای سریع‌تر و ارزان‌تر از یونی سواپ (Uniswap) که اولین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است، به دست آورد.

موفقیت‌های اولیه آن تا حدی به‌دلیل کارمزدهای بالای شبکه اتریوم بود که در تابستان ۲۰۲۰ به اوج خود رسید. در آن زمان، کاربران زیادی از پرداخت صدها دلار بابت کارمزد در شبکه اتریوم ناراضی بودند. به همین خاطر، رقیب قابل‌اطمینانی مانند پنکیک سواپ، توانست کاربران علاقه‌مند به دیفای (DeFi) را به خود جلب کند.

جدا از کارمزدهای کمتر، پنکیک سواپ همچنین دارای چند نوآوری در پروژه است که قبلاً در هیچ‌یک از صرافی‌های غیرمتمرکز دیده نشده بود. این نوآوری‌ها شامل راه‌اندازی بازاری برای خریدوفروش توکن غیرمثلی (NFT) و امکان عرضه توکن‌های جدید در قالب کشت سود (Initial Farm Offering) است. عرضه توکن‌های جدید در قالب کشت سود یا «IFO» روشی برای معرفی توکن‌های یک پروژه نوپا از طریق کشت سود (Yield Farming) است و در عین حال به تأمین بودجه پروژه‌های جدیدی که در شبکه بایننس راه‌اندازی می‌شوند، کمک می‌کند.

این نوآوری‌ها باعث شدند پنکیک سواپ در ۲ مه ۲۰۲۱ (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰)، از نظر ارزش بازار به رتبه بیست‌وپنجم صعود کند. اما از اوج تاریخی ۱۱ ماه پیش تاکنون، پنکیک سواپ روند نزولی داشته است. در حال حاضر این توکن از نظر ارزش بازار در رتبه ۵۶ قرار دارد.

ویژگی و همکاری جدید پنکیک سواپ چیست؟

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ویژگی جدید و همچنین اینکه پنکیک سواپ با چه مجموعه شریک شده است، وجود دارد.

این صرافی غیرمتمرکز اخیراً قابلیت سفارش‌های محدود (limit orders) را به برنامه خود اضافه کرده که معمولاً مشاهده چنین چیزی در یک صرافی غیرمتمرکز کمی غیرمعمول است. سفارش‌های محدود به کاربران امکان می‌دهد تا توکن‌های خود را با قیمت دلخواه به‌صورت خودکار و درست مانند صرافی‌های متمرکز خریدوفروش کنند. این یعنی کاربران می‌توانند از این پس یک سفارش خرید یا فروش را ثبت و سپس آن را لغو کنند.

با این حال، با توجه به اینکه ویژگی جدید شامل همکاری با یک مجموعه دیگر می‌شود، احتمالاً باید این قابلیت چیزی بسیار بزرگتر از نوع دیگری از سفارش‌گذاری در بازار باشد. جدا از شایعات موجود، یک اتصال برون‌زنجیره‌ای (اضافه‌شدن شبکه‌های دیگر به پنکیک سواپ) می‌تواند همان چیزی باشد که برای بهبود روند قیمت توکن کیک لازم است. فعلاً اما باید منتظر بمانیم تا به‌صورت رسمی از این همکاری رونمایی شود.

یک همکاری سرنوشت‌ساز که می‌تواند باعث جهش قیمت پنکیک سواپ شود

در این باره بیشتر بخوانید

  • وضعیت بازار؛ روز قرمز آلت کوین‌ها پس از اصلاح قیمت بیت کوین
  • وضعیت بازار؛ رسیدن قیمت اتریوم به ۴ هزار دلار همزمان با عبور قیمت بیت کوین از ۵۰ هزار دلار
  • آلت کوینی که با وجود سقوط بازار ۱۰۰ درصد رشد کرد!
  • وضعیت بازار؛ پولکادات همچنان می‌تازد
  • رشد ۹۰۰ درصدی توکن هم‌نام با سویه جدید ویروس کرونا؛ کلاهبرداری جدید یا تشابه اتفاقی؟

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.