تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مارس 2022 - 4:36
کد خبر : 503537

ناسا: تائید نظریه بیگ بنگ بستگی به یافته های تلسکوپ فضایی جیمز وب خواهد داشت

ناسا: تائید نظریه بیگ بنگ بستگی به یافته های تلسکوپ فضایی جیمز وب خواهد داشت

ناسا: تائید نظریه بیگ بنگ بستگی به یافته های تلسکوپ فضایی جیمز وب خواهد داشت ناسا اخیرا تلسکوپ فضایی جیمز وب را به فضا ارسال کرد و تابستان امسال قرار است فعالیت تحقیقاتی این تلسکوپ آغاز بشود. خیلی‌ها ..

ناسا: تائید نظریه بیگ بنگ بستگی به یافته های تلسکوپ فضایی جیمز وب خواهد داشت

ناسا اخیرا تلسکوپ فضایی جیمز وب را به فضا ارسال کرد و تابستان امسال قرار است فعالیت تحقیقاتی این تلسکوپ آغاز بشود. خیلی‌ها مشتاق هستند بدانند که این تلسکوپ دقیقا روی چه موضوعاتی تحقیق خواهد کرد. برای پاسخ به این سوال، یکی از دانشمندان پروژه جیمز وب به نام Massimo Stiavelli اطلاعات جالبی را درباره ماموریت این تلسکوپ منتشر کرده است.

این محقق گفته است که تلسکوپ جیمز وب قصد دارد اولین ستارگان و کهکشان‌های کیهان را مورد بررسی قرار دهد. جیمز وب به‌خاطر آینه‌های بزرگ و قدرتمندی که دارد خواهد توانست این اجرام بسیار دور را مشاهده کند و ما را با مراحل اولیه پیدایش کیهان آشنا کند. دانشمندان می‌خواهند بدانند که در دقایق اولیه بیگ بنگ چه اتفاقاتی افتاده است و ترکیب شیمیایی کیهان در این دقایق شامل چه چیزهایی بوده است.

مطالب مرتبط:

  • ناسا تلسکوپ Roman را برای کشف سیاره های شبیه به زمین به فضا پرتاب می کند
  • ناسا اسم شما را به کره ماه می برد؛ همین الان ثبت نام کنید

به‌گفته Stiavelli، ترکیب شیمیایی اولیه کیهان نتیجه‌ی یک سری فرایندهای هسته‌ای بوده که در لحظات اولیه بیگ بنگ اتفاق افتاده است. دانشمندان معتقدند که ترکیب شیمیایی کیهان در دقایق اولیه بیگ بنگ عمدتا هیدروژن و هلیوم بوده است که بعدا عناصر تشکیل‌دهنده ستارگان نیز از همین دو ترکیب شیمیایی ساخته‌ شده‌اند. مدل‌سازی‌های کامپیوتری نیز این فرضیه را تائید می‌کنند.

حالا تلسکوپ جیمز وب قرار است با بررسی ستارگان قدیمی، نشانه‌هایی در تائید نظریه فعلی بیگ بنگ پیدا بکند. اگر این تلسکوپ بتواند ستاره‌هایی با ترکیبات شیمیایی هیدروژن و هلیوم پیدا بکند می‌تواند مهر تائیدی بر نظریه بیگ بنگ بزند.

یکی از این اجرام آسمانی بسیار دور که جیمز وب قرار است نگاهی به آن بیندازد، جزو دورترین کهکشان‌های کشف‌شده تاکنون است و MACS1149-JD1 نام دارد. دانشمندان سعی خواهند کرد بدانند این کهکشان تا چه اندازه از عناصر اولیه هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است.

منبع: Digital Trends

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.